احسن الحدیث

احسن الحدیث

«الله نزّل "أحسن الحدیث " کتاباً متشبها....»(زمر/23)

خدا زیباترین سخن را [به صورت] کتابى متشابه متضمن وعد و وعید نازل کرده است آنان که از پروردگارشان مى‏هراسند پوست بدنشان از آن به لرزه مى‏افتد سپس پوستشان و دلشان به یاد خدا نرم مى‏گردد این است هدایت‏خدا هر که را بخواهد به آن راه نماید و هر که را خدا گمراه کند او را راهبرى نیست (زمر/23)

 حــديـث عـشـق

هر اندازه که دلتان مى‌خواهد بیاموزید اما (بدانید که) تا به علم عمل نکنید خداوند هرگز از آن (علم) به شما سودى نمى‌رساند، زیرا علما به عمل کردن اهتمام مى‌ورزند و نادانان به روایت کردن.

"امام صادق"

"آرشیو حدیث عشق"

 

تــدبــر در قــرآن

آیه قرآن

تلنگـریــ از جنس قرآنـــ

احسن الحدیث

«هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ»

«اوست که آرامش را در دل های مؤمنان نازل کرد»

فتح/4

"آرشیو تلنگرها"

 حضرت بارانـــ

اوقــات شــرعــي 

اوقات شرعی

مــرد باش!

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴ ب.ظ


فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ فَأْذَنُواْ بِحَرْبٍ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَإِن تُبْتُمْ فَلَکُمْ رُؤُوسُ أَمْوَالِکُمْ لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ

(سوره بقره/279)



وقتی توی فوتبال توپ را شوت میکنی خوب تماشا کن:

توپ که ضربه می خورد بالا میرود،جلو میرود گاهی هم گُل میشود اما پا که ضربه میزند به عقب برمیگردد،با شتاب هم برمیگردد، یادت باشد اگر از سر نامردی زیر حقیقت و آبروی مردم شوت کردی او دیر یا زود بالا میرود و عزیز میشود،اما تو عقب می افتی،این را گفتم که دور نامردی یا به قول قرآن ظلم رو خط بکشی و مرد باشی،من نمیگویم خدا میگوید:


 لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ

نه ستم کن نه ستم بپذیر!

۹۴/۰۲/۲۷
احسن الحدیث

نظرات  (۱۰)

۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۴۴ دانشجوی کلاس اول دبستان
سلام

چقدر صحبت های شما شبیه صحبت های حجت السلام رنجبر است ..
پاسخ:
سلام
والا صحبتهای من نیست
منتهی از اونجایی که برداشتم منبع نداشت
یحتمل صحبتهای حاج آقا رنجبر
:)
سلام بانو
شرمنده دیر رسیدم
نامردی بد دردیه ، خیلی ها حسادت میکنند
خدا آخر و عاقبت ما رو بخیر بگذرونه
یاعلی
پاسخ:
سلام بزرگوار
خواهش میکنم

آمیـــن


علی یارتون
تو قرآن در مورد فوتبال هم اومده؟
خخخخخخخخخخ
خیلی جالب بود
پاسخ:
حاشیه پردازی!!

:)
این چند پست آخر خیلی خوب بود
کلا آیه قرآن و تفسیر اینجوری خیلی می چسبه
پاسخ:
:)

خداروشکر
سلام
خداقوت
+
پاسخ:
سلام

سپاسگذارم
سلام
اعیاد ها پیشاپیش و پسا پس مبــــــارک!


حقیقتا که قرآن حق است، حق.


خدا خیر دهاد جناب آقای رنجبر رو با این بیان ساده و مثال های زیبا.

.
پاسخ:
سلام

ممنون وهمچنین

عه از استاد رنجبره؟
منبعشو میدونستم

عزتشون و عزتتون  مستدام
سلام
ای بابا... از کلمه مجبور استفاده نکنید
شما مختار آفریده شدید و همه ثواب ها و عذاب ها برای اعمالی هست که از روی اختیار انجامش بدیم...
خب مدل نوشته ها فرق داره این کلا قرآنی و دینیه و البته تلنگرهای خوبی هم داره
من خودم از بعضیهاش خیلی خوشم اومد
از بقیه اش هم فقط خوشم اومد :)
اما خیلی مراقب باشین... اگر بتونین با فعالیتهای این چنینی رهایی تون رو نسبت به فضای مجازی حفظ کنین که خیلی خوبه .. باید تحسینتون کرد اما اگر براتون وابستگی ایجاد میکنه و اعتیاد آوره کمترش کنید... یکیشو حذف کنید...
الان فکر میکنم با فانوس تقریبا سه جا مطلب مینویسید... به نظرم براتون تکلف ایجاد میکنه... نذارید این مسائل رهایی خاطر رو از شما بگیره
ببخشید اگر لحن ما کمی آمرانه بود... نیتم آمرانه نبود برادرانه بود
پاسخ:
سلام

مث همیشه توکامنتتون نکته داشتیدا
خب خداروشکر

شما بزرگوارید امر بفرمایید 
همیشه حق و بجا تذکر میدید

بله دیگه فک کنم یه درجه ایی اعتیاد پیدا کردم به وبهام!!
ان شالله مفید باشن منم درست میشم
:)

عزتتون مستدام
سلام
میگم شما چقدر وب دارید...!!!
زیاده...
نیست؟...
آخه من نمیتونم اینطوری... شاید نباید مقایسه کنم...
دیگه خودم جواب خودم رو دادم... شما فقط جواب سلام رو بدید...
پاسخ:
سلام برشما بزرگوار

نه همش دوتاس که!
البته دوتا هم نویسنده ام
:)

یدونه هم موقتا بستم
هههه

چرا خیلی سخته 
ولی فعلن مجبورا باید اداره کنم
:)

نظرتون راجع به مطالبش چیه؟؟
سلام
چه بیان زیبایی، خدا خیر بده بهتون

:(
ان شالله نه ظالم باشم و نه مظلوم
علاوه بر این ها جلوی ظلم ظالم در حق مطلوم هم سکوت نکنیم

ان شالله که عامل باشیم

یاعلی
پاسخ:
سلام بانو

آره واقعن خوشبحال اونیی که اینجوری بیان داره!
:)

ان شالله 
بله اینو واقعن خوب و بجا گفتید...


علی یارتون
۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۲۲ انسان نیازمند
ان شاالله

سلام

سپاس

التماس دعا
پاسخ:
:)
سلام

محتاجیم به دعا
ممنون از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالا